Barcelona

Vet knappt var jag ska börja någonstans. Det var en grym resa och vi hade hur kul som helst. Jag åkte tillsammans med min bästa vän, Lina och tanken var att vi skulle stanna i 10 dagar. Tyvärr blev Lina ordentligt sjuk efter halva vår vistelse och vi fick boka om flyget och åka hem tidigare än planerat. Riktigt tråkigt men det är ju ingenting man kan hjälpa, vi får helt enkelt åka tillbaka dit snart igen.
.
Vi hann med att äta tapas, paella, en massa olika korvar/skinkor och dricka sangria och cava, så matbiten klarade vi av. Måste säga att jag älskar tapas-konceptet. Att man får välja flera olika smårätter och att det går snabbt och är billigt, även paellan med kyckling var riktigt god.
Vi gick runt mycket i stan och njöt av autmosfären och staden samtidigt som vi såg en del av sevärdigheterna i Barcelona. Det var en så otroligt mysig stad med vackra byggnader och gränder. Jag är fullkomligt kär i staden!
.
På tisdagen bestämde vi oss för att dra ut och vi villa gärna prova på shotbaren "espit chupito" så vi gick s längs La Rambla förbi alla inkastare som ville att man skulle följa med på barrundor och gick ner mot hamnen är baren låg. Det var lite nervöst att gå in där och beställa shots då vi har sett en hel del sjuka och konstiga shots på youtube. Det fanns 200 olika shots att välja mellan och vi drack två olika. Under tiden möter vi tre killar, varav två stycken från Sverige som efter att vi snackat lite undrar om vi inte vill hänga med dem så kan de visa hur man festar i Barcelona. Vi var inte sena på att hänga på och det visade sig vara helt rätt beslut för gud vad kul vi hade. Vi tog en öl på ett ställe gick sedan ner till hamnen och till "bargatan" där vi gick in på australian och tog en dricnk + vattenpipa. Efter det gick vi in på Opium och dansade hela natten lång. Vi var väl hemma vid 6 tiden och det kändes som att klockan bara var två.
Vi hade sparat utgångarne till en gayklubb och till en salsaklubb till helgen men eftersom att vi åkte hem innan så blev det tyvärr inte av. Men som jag skrivit innan: nästa gång!
.
Portaventura var vårt sista stopp på resan och även om vi inte hann åka så mycket så hann vi åka de vi ville och även där njuta av miljön. Det var så häftigt som de hade byggt upp parken som olika delar av världen och de attraktioner som vi åkte var helt sjuka.
.
Här nedan är några få bilder av resan. Barcelona är en stad jag kommer att besöka flera gånger för jag fullkomligt älskar den. Vi planerar att åka dit hela nästa sommar och bo där och plugga spanska. Ser verkligen fram emot det.
Min vardag | |
Upp