Nedräkning

Känslan av att allt kryper närmare är slående. Jag har nog inte förstått att det faktiskt snart är dags att åka på riktigt, om exakt 56 dagar så sitter vi där på flyget spända av förväntan. Det är inte längre bara drömmar utan om ca en och en halv månad är det verklighet. En helt galen känsla! 
 
En annan galen känsla är när allt håller på att prickas av i min lilla lista över saker som måste göras innan avresa. Just nu har jag bockat av alla stora viktiga grejer och det är endast några få småsaker kvar. Endast det ger den där extra energikicken som behövs nu i slutet. Måste säga att det är lite jobbigt när alla andra har semester och åker iväg medans jag sitter fast på jobbet. Samtidigt förstår jag att jag inte kan klaga, jag har ju bara en och en halv månad kvar och sedan är det min tur att göra alla andra avundsjuka. Men just nu i detta läget känns det lite småjobbigt att inte ha någon sommarledighet. Nu ska jag däremot sluta klaga och försöka njuta så mycket av sverige och att jobba medans jag kan, kommer förmodligen sakna de också när jag väl är på andra sidan jordklotet. 
 
 
Australien, Bali, Min vardag | |
Upp