Bland flyttkartonger och soppåsar

Nästan hela lägenheten är nerpackade i kartonger och soppåsar vid det här laget. Imorgon kommer nämligen Mamma, Fredrik och Jacqueline hit för att hjälpa till att bära upp och organisera allt på vinden. Varje gång jag har flyttat förundras jag över hur mycket saker man samlar på sig under åren, saker som ändå bara ligger undanstoppade någonstans och aldrig används, saker som man trots det inte vill slänga när man väl rensar. En del av dessa saker har jag nu kunnat slänga men vissa saker går inte och får därför förlja med upp på vinden. Det får helt enkelt bli ytterligare en rensning när allt packas upp igen. 

Det som nu står på min lista är att provpacka min ryggsäcka, bestämma vad jag ska ha med mig och inte. Men hur i hela friden ska man kunna packa för att vara borta i minst ett år? Det är självklart att saker och ting kommer att behövas bytas ut under resans gång men hur många tröjor ska man ha med sig, hur många trosor, hur mycket kommer man att orka bära på ryggen? Det är många frågor som egentligen kanske inte är så viktiga i längden för allt löser sig. Men man vill ju klara sig ett tag innan man "måste" fylla på med ännu mer packning eller kanske till och med slänga oanvända saker. Jag får helt enkelt lägga fram allt jag vill ha med mig och se hur mycket det blir och sedan ev plocka bort i efterhand. Det löser sig, det löser sig! 

 
 
Australien, Bali, Min vardag | |
Upp