The pacific crest trail

Uppe i Tahoe spenderade vi fem dagar, vi vandrade på olika ställen och spenderade kvällarna hemma med hemmalagad mat och en film. Så otroligt avkopplande och härligt att bara få vara. Som jag skrev tidigare är naturen där helt fantastisk, bergen och dalarna gör landskapet så dramatiskt och i och med att vi var lite i en mellanperiod mellan vinter och sommar så fick vi både lite snökontakt och möjligheten att göra vandringar som endast är öppna på sommaren.
Min favorit måste nog vara när vi begav oss upp på en del av The pacific crest trail. En led som går hela vägen från norra USA ner till Mexico. Den del där vi vandrade började ganska dramatiskt och jag som är van vid färdiggjorde stigar fick mig lite extra adrenalinkickar under vandringens gång. I början gick vi nämligen genom ett stenparti med en massa lösa stenar i en ganska brant sluttning. Det fanns en liten upptrampad stig där men att gå så nära kanten och och med dessa stenar gjorde allt lite extra spännande. När vi tagit oss förbi det partiet blev det ett mer skogigt område och med vandringsstigar som jag är mer van vid. Dock var det lite lurigt ibland och vi fick flera gånger stanna till och försöka hitta fortsättningen av stigen. Men vi tog oss förbi det, gick genom avstängda skidliftar och började närma oss toppen på ett av bergen. Utsikten när vi kom upp var magisk. Vi kunde se hur långt som helst och allting runt omkring oss blev plötsligt så litet. Vi stannade där och bara njöt av allting ett bra tag innan vi begav oss på vandringen ner för berget igen.

Donnor lake

Utsikten från toppen. En perfekt panorama vy

Nästa topp, tyvärr var det för snöigt för att kunna ta sig dit.

försök att hitta stigen ;)