The storm

För två dagar sedan bröt en storm plötsligt ut på Gili öarna. Jag hade inte hört något om något oväder innan men under eftermiddagen började det plötsligt regna ganska kraftigt precis som det ibland kan göra när regnet behagar att komma. Men det som var annorlunda denna gången var att vinden plötsligt tog fart och innan vi visste ordet av började mängder med träd falla som furor. Det var på ett sätt väldigt spännande att något nytt hände men vi var alla väldigt tacksamma över att ha en ordentligt byggd dykshop som skulle stå pall om träden bestämde sig för att falla över vårat tak. Där stod vi och kollade på människor som sprang för att söka skydd, på träd och grenar som haglade ner och på båtar som kämpade bland vågorna. Vi gick ut en liten bit för att kolla och se förödelsen vinden hade dragit med sig och på flera ställen låg stora träd över vägen och blockerade framfarten för alla människor.
 
Stormen varade i kanske två timmar och när den väl var över var det glädjande att se hur alla kom fram ur sina gömmor och tillsammans jobbade för att få bort alla dessa träd. Det kan inte ha tagit mer än en timme att såga ner träden och sopa rent gatan för efter det kunde man knappt urskilja att det varit en storm där för inte alls länge sedan. Det enda som har släpat efter är elektriciteten som nu börjat komma tillbaka men som fortfarande slår av och på lite som den vill.
 
Vad har hänt annars sedan jag skrev sist? Jag har varit sjuk en hel del igen. Det började med magsjukan som höll i sig i över en vecka bara några dagar efter att jag blivit bra från den insjuknade jag i Dengue febern vilket även den höll mig däckad i ungefär en vecka. Nu har jag precis kommit tillbaka till dykningen och tror ni inte att jag då får en förkylning. Så nu går jag runt och hostar en massa, snörvlar och känner mig allmänt hängig. Än så länge kan jag fortsätta att dyka med förkylningen men jag hoppas att den ger med sig snart och att jag kan få vara frisk för en gångs skull.
 
 
Gili öarna | |
#1 - - Per:

Så blev det lite "vardagsbilder" (=miljöbilder) i alla fall. Även om situationen inte var vardag.

Upp