new years ewe

Ett nytt år och nya möjligheter precis som varje nyår men jag måste erkänna att är lite mer spänd än vanligt på vad som komma skall under 2015. Jag känner redan nu att det kommer att vara ett minnesvärt år av olika anledningar. 2014 har även det bjudit på många stora stunder. Jag började året med att ta examen från sophiahemmet, jag fick jobb på en alldeles fantastisk arbetsplats och lärde mig att tro mer på min egen kunskap och kapacitet inom sjukvården. Våren rullade på och även om jag mestadels var extremt trött från det nya jobbet njöt jag av att äntligen få jobba heltid och därmed även ha pengar till att göra precis det jag ville. Planerna på att resa iväg har alltid funnits och sparkontot har ständigt vuxit sig starkare, planerna gick bland annat till att åka till Venezuela för att lära mig spanska men när Annelie frågade om jag inte skulle med till Australien i september ändrades mina planer och jag bestämde mig för att åka med. Våra resplaner har ändrats tusen gånger om och det hela slutade med att vi fastnade på ön Gili Trawangan. Men jag kan inte vara gladare för nu står vi här fyra månader senare och jag har hittat kärleken. Något som jag stundtals har trott varit helt omöjligt men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Tillbaka till själva nyårsafton, under dagen jobbade vi i dykshoppen precis som vanligt. Man märkte en tydlig skillnad på det ökade antalet av folk på ön, jag hörde något om att det skulle varit 100 000 människor på denna ön som endast har en omkrets på 7km. Jag har aldrig varit med om så mycket folk här och det hela kändes väldigt absurt. Tyvärr var det mestadels lokalbefolkning från grannön Lombok och utan att låta alltför negativ så är det inte något att efterlängta. Framemot kvällen satt vi allesammans i shoppen och drack whiskey och hade det trevligt. Tiden flög förbi och innan vi visste ordet av var det dags för tolvslaget. Jag och Dan gick ut på stranden för att kolla på fyrverkerierna och även om stranden var fylld med folk var det som att alla andra försvann, det var bara jag och Dan där. Jag fick min nyårskyss och vi stod där ett tag och bara njöt av stämningen och atmosfären innan vi gick tillbaka till en pub och mötte upp de andra för mer drinkar och dans.
Gili öarna | |
#1 - - Anonym:

Drack du också whiskey? That's my girl.

Svar: Ja det stämmer, bara jag blandar ut det med cola så funkar det finfint ;)
Madeleine Stål

Upp