Mount Tamalpais

Marins högsta berg heter Mount Tamalpais och når ca 785 meter över havet. Då vi ofta har kört på Mount Tam eller gått hiker där men aldrig tagit oss upp till toppen så bestämde vi oss idag för att äntligen göra det. Eftersom att vi (eller mest jag) redan var rätt trötta efter Muir woods så körde vi så långt upp man kunde och hikade sedan de sista 15 minutrarna. Väl uppe var utsikten fantastisk. Efter att ha varit på de olika ridgerna kändes inte berget så högt men när man kom upp kunde man se hur långt som helst. Jag har haft lite svårt att förhålla mig till vart allting ligger här i Marin så med ett fågelperspektiv och Dan's förklaringar blev allting mycket tydligare. Tror dock att jag får åka upp hit igen och plugga igenom geografin lite till. Hade det inte varit för att det var så otroligt varmt och jag, uttorkad som jag var, hade en sjuk craving efter Gatorade så hade vi kunnat stanna här ett bra tag och bara njutit.


Utsikten över San Francisco

Det finns en hel del olika ödlor här omkring, den här lilla krabaten var en nyfiken typ och stannade kvar för att posera inför kameran. 

Djur, Foto, Natur, USA | |
Upp