Capture

Igår satt jag och sorterade bland de bilder jag tagit de senaste två åren, slängde de som inte blivit bra och sorterade in i mappar för att hitta lättare. Det är något speciellt att gå igenom gamla bilder, se hur man har komponerat bilder men också få leva sig tillbaka i gamla minnen. Jag hittade många foton som jag inte har behandlat eller visat över huvudtaget som bara ligger där med med ofullständiga idéer kvar från själva fotgraferingen. Bland annat hittade jag bilder från Göteborgsvarvet där jag provade att fotografera de små barnen som sprang minivarvet. Det är första gången jag verkligen ger mig på att fota barn och det är något jag hade velat bli mycket bättre på, att fånga barnens känslor, fånga flyktiga ögonblick helt enkelt. Men det här är bara början, för att bli bättre gäller det att öva, öva och återigen öva. Nu när jag beger mig till andra sidan jorden ska jag fota så mycket jag bara kan och prova på nya inställningar på kameran men också nya sätt att redigera bilder. 

 
 
 
Foto, Min vardag | |
Upp