Plan B

Det blir ingen skola för mig i vår, istället går vi över till plan B. Plan B innebär att jag kommer hem den 9e Januari för att ansöka om ett turistvisum till USA. Ett turistvisum kan man ansöka om det är så att man planerar att stanna längre än tre månader och förmodligen kommer jag då att bli accepterad för ett 6 månaders visum istället. På så sätt få vi lite mer tid på oss att fundera ut vad nästa steg blir och jag slipper åka fram och tillbaka till Sverige lika ofta. Den enda nackdelen är att jag med ett turistvisum inte får jobba eller plugga i USA, det innebär alltså att inkomsterna kommer att vara 0 och mina sparpengar som jag äntligen fått ihop kommer återigen att ligga på 0. Men vad gör man inte för kärleken?!
Även om det såklart hade kännts bättre att börja skolan och få ett lite mer socialt liv så känns det på något sätt helt okej med denna lösningen också. Med tanke på vad som händer runt omkring i världen är det inte så konstigt att immigrationsreglerna är så hårda och man får se till att göra det bästa man kan av situationen. Det är inte så mycket vi kan göra åt saken mer än att fortsätta försöka.
Min vardag, USA | |
#1 - - Josefine:

Va tråkigt att höra att du inte kom in. Men skönt att det förmodligen löser sig ändå!

Svar: Jo, det blir ju ännu en temporär lösning som egentligen bara skjuter på problemet men har man inget annat val så.
Madeleine Stål

Upp