Vår nya alien

Vårat hem börjar sakta men säkert att byggas upp. Det är fortfarande väldigt mycket som saknas men det börjar ta sig om man jämför med när jag först kom hit. Häromdagen köpte vi till exempel en dammsugare, efter att ha försökt moppa golven rena i ca en månad. Jag kan meddela att det inte ger tillfredställande resultat efter ett tag och speciellt inte med tanke på att vi har en heltäckningsmatta i vardagsrummet. 
 
Dammsugaren var också en rolig sak i sig. Jag har på den senaste tiden haft en liten smått kulturchock (mer om denna vid ett senare tillfälle) och dammsugaren var en sådan. Nog för att vi också har handdammsugare så ser de inte i närheten ut som de som finns här. I USA är det den här typen av dammsugare som gäller och inte den lilla klumpen som du drar bakom dig som vi har i Sverige. För det första ser den ju himla rolig ut, jag har förövrigt gett den namnet Alien då jag tycker att den ser lite utomjordinsk ut för att vara dammsugare. För det andra så var det ju helt omöjligt att förstå sig på hur jag skulle bygga ihop den medan Dan började med maten. Fanns det någon beskrivning? Nej, för det här  är ju en vanlig dammsugare för dem. Tillslut fick jag ge mig och be Dan om hjälp och även om jag inte var långt ifrån själv så kändes det surt att inte kunna bygga ihop en enkel dammsugare. 
 
Har jag precis tillgett ett helt inlägg åt en dammsugare, ja det har jag tydligen. Här har ni i alla fall en bild på Alien. 
 
 
Min vardag, USA | |
Upp