Solsting och magsjuka

Sedan vi pratade sist har vi besökt ytterligare en stad Sanur där vi stannade i tre nätter, där vi gjorde utflykter och njöt av lokal mat och dryck. Tyvärr resulterade det även i solsting för min del samt magsjuka hos både mig och Annelie. Jag kommer att skriva ett bättre inlägg om Sanur senare. Just nu sitter vi på Gili Trawangan som vi åkte till med speed boat idag. Vi har hittat världens lilla mysiga bungalow, det är väldigt enkelt och lite primitivt men det är så det ska vara. Som det ser ut så är det bara ett stort hus där vi tror att ägarna bor och en bungalow i trädgården som vi bor i. Det är en liten bit från stranden men vi gillar ju att röra på oss så det är bara bra. Internetet fungerar inte överhuvudtaget där men enl ägaren skulle det eventuallt fixas imorgon, vi får se helt enkelt. Så nu sitter vi i sakosäckar på stranden medans solen går ner, dricker milkshake och surfar på deras Wifi. Tyvärr är jag fortfarande inte bra, jag har frossa, ingen energi eller matlust överhuvudtaget och får kraftiga magsmärtor till och från. Vi har förmodligen lyckats lokalisera orsaken till en smoothie som vi drack en bit utanför stan i Sanur. Som tur är är Annelie bättre så nu ska bara jag lyckas bli bättre också. Ska gå förbi en affär och köpa mängder med vatten och snacks så att jag får i mig lite och förhoppningsvis blir det bara bättre och bättre från och med nu. Jag är bara glad att jag slipper spy.
 
Planerna framöver är att ta dykcert här samt åka över till Gili air och Gili meno. Vi vill även lära oss att surfa.
Jag har massa bilder som jag vill visa er men en en gång får det vänta tills bättre Wifi. Jag vet inte hur det kommer att se ut framöver med Wifi men vi planerar att stanna på öarna här i 2-3 veckor och efter det lär vi förmodligen få lite bättre conection på fastlandet.
Gili öarna | |
Upp