Äntligen hemma

Sitter i skrivandes stund hemma i mammas soffa och kollar på tvserien Welcome to Sweden. Det är lite svårt att förstå att jag faktiskt är i Sverige samtidigt som det känns så självklart. Precis som jag trodde så känns allt som vanligt även om mamma har flyttat till nytt hus, syrran har skaffat hund och att jag från och med nu ska bo hemma igen över sommaren. 
 
Jag anlände till arlanda för två dagar sedan och då stod mamma, Jackie och lilla Charlie i ankomsthallen och väntade på mig. Det blev ett varm och kärleksfullt möte efter att inte ha sett varandra på nästan 8 månader. Resterande tid av helgen har vi mest tagit det lugnt, umgåtts med varandra och njutit av att det är helg. Imorgon är det måndag och medans mamma och Fredrik börjar jobba har jag en del att fundera på. Klockan 10 har jag en intervju på sjukhuset och beroende på hur den går så hoppas jag också att jag så snart som möjligt är tillbaka i arbetslivet. Jag ser så mycket fram emot att få ha ett riktigt jobb där jag använder mitt huvud igen. Det är något som jag ständigt saknade när jag var ute och reste, den stimulansen man får när hjärnan får arbeta. 
 
Jag kommer att fortsätta att uppdatera bloggen med mer bilder och text om min resa så stanna kvar om ni vill höra mer. 
 
 
Min vardag | |
Upp