Last day in SF

Nu börjar den här delen av resan närma sig sitt slut. Den senaste veckan här i San Francisco har varit av det lugnare slaget även om vi fortfarande gjort saker varje dag. Både jag och Dan är ganska trötta efter all sightseeing och mer lär det bli när vi beger oss till NY. Men det är en skön trötthet och jag är glad att jag fått se och uppleva så mycket här som jag annars aldrig hade gjort. Imorgon bär det av till NY och jag ser fram emot att se ännu en häftig stad innan jag om ungefär en vecka beger mig hem till Sverige igen.
 
Sedan jag skrev sist har vi varit ute vid kusten och besökt Point Rays, en fyr med fantastisk utsikt. Står man tillräckligt länge där har man chans att så gråvalar. Det är precis ätt årstid för att se valarna och de hade boserverats bara någon timme innan vi stod där. Tyvärr blev det ingen val för för del men vi har fått se delfiner, sjölejon, elefansälar med mera. 
Övriga dagar har vi gått på olika hikes eller åkt in till city för att strosa runt eller möta upp någon för lunch/middag. Idag däremot ska vi bara ta det lugnt och sedan möta upp Dan's mamma och bror för middag, vi avslutar Californiavistelsen som vi började.


Point Rays

San Francisco
 
Foto, USA | |
Upp