The city

Vi kom hem från Tahoe för några dagar sedan och det är svårt att hitta motivationen att sitta framför datorn och uppdatera bloggen när det finns så mycket saker här att göra, vilket i och för sig är ganska sunt. Tiden här springer förbi och vi har bara ungefär en vecka kvar i San Francisco innan vi beger oss till New York och efter en vecka där åker jag hem. Det gör mig lite ledsen att tänka på då jag inte vill åka hem. Hade jag kunnat åka hem för bara någon vecka eller två och sedan åka tillbaka hade jag gjort det direkt. Men det kostar att vara ute och resa, speciellt här i California, så det är bara att bita i det sura äpplet och stanna över sommaren spara så mycket jag bara kan för att sedan bege mig ut igen.
 
De senaste dagarna här har vi hittat på lite allt möjligt; vi har åkt runt lite överallt och kollat på omgivningen och staden. VI har spenderat tid med Dans syster, bror och hans mamma vid olika tillfällen. Igår åkt vi in till stan för att möta upp Dans mamma för en frukost/brunch. tanken var att vi bara skulle spendera några timmar där för att sedan bege oss tillbaka till Marin och gå på ett crossfitpass. Men allting drar ut på tiden och när det var dags att bege oss tillbaka så kände vi inte för det utan stannade inne i stan. Vi gick runt till alla turistattraktioner, åkte spårvagn, köpte pizzaslices och än en gång bara njöt av allt runt omkring oss. Vi stannade i stan till strax efter sex då vi åkte över till Marin och stannade till vid utsiktsplatsen för The golden gate bridge. Det var strax innan solnedgången och ljuset på bron tillsammans med stadens siluett i bakgrunden gjorde allt perfekt. Tyvärr var det dock ganske blåsigt och kallt så vi begav oss vidare. Med känslan av att inte vara helt klara för dagen bestämde vi oss för att åka upp till Novato för ett biobesök. VI gick på filmen Get Hard med Will Ferrell och åt ordentligt smöriga popcorn. Det är inte som våra smörpopcorn hemma utan de häller på riktigt smör här borta. Kladdigt men smarrigt. Det fick avrunda dagen för lagom till att vi kom hem var det dags att gå och lägga sig då Dan skulle upp och jobba idag. Så just nu sitter jga och passar på att uppdatera er och gå igenom alla bilderna medan jag väntar på att han ska sluta så att vi kan hitta på något tillsammans.
 

En av alla våra pizzaslices
 
Golden gate bridge
Foto, USA | |
Upp