Walking across Golden Gate Bridge

När vi kommer ut från tunneln slås vi av en fantastisk syn; bergsväggarna sträcker sig uppåt längs sidorna likt ett guld-grönt täcke, Golden gate bron slår sig upp mot himlen med sina höga pelare och den karakteristiska röda färgen. I bakgrunden skymtas vattnet och San Franciscos stadskärna med sina skyskrapor. Vi parkerar bilen vid början av bron och och påbörjar vår vandring över den ca 2,5 km långa bron. Bilarna dundrar förbi oss och ger ett så högt ljud att vi ibland måste halvskrika för att höra varandra samtidigt som vinden även gör det hela lite kyligare. Det är första gången på två år som jag får julkänsla och det känns underbart.
Vi går sida vid sida, hand i hand och pratar om allt mellan himmel och jord samtidigt som vi njuter av utsikten och den ståtliga bron. En varm känsla sprider sig i kroppen och alla visabekymmer och oroligheter är bortblåsta för stunden. Jag känner mig så lyckligt lottad över att få spendera min tid här med Dan och jag bara önskar att vi kan hitta en lösning som faktiskt fungerar, både nu och för framtiden.
 
 
 
 
Min vardag, USA | |
Upp