9 Mars

Det är spännande det där hur tiden kan gå så långsamt men samtidigt så snabbt. Det känns som att det inte var alls länge sedan jag satt ensam där i Australien med tårar i ögonen och undrade vad tusan jag höll på med men i själva verket var det snart två månader sedan och mycket har hunnit ändras sedan dess. Jag kommer att skriva ett långt inlägg senare om hur mycket jag har förändrats och vad denna resa har gett mig. Men det vill jag spara tills jag kommer hem till Sverige och på så sett kan avsluta denna delen av resan.
 
Jag kan nog inte riktigt förstå att det faktiskt inte dröjer så lång tid till innan jag sätter min fot på svensk mark igen. Hela dagen igår och idag har jag försökt att skriva ihop ett nytt cv som jag de närmaste dagarna måste skicka in till olika eventuella sommarjobb. Det har varit svårt för att det känns så avlägset men innan jag vet ordet av så är jag tillbaka igen, även om det bara är över sommaren. Jag har suttit och knepat och knåpat och insett hur snabbt man glömmer ett språk när man inte använder det. Det var nästan som att jag skrev mitt cv på engelska och sedan försökte översätta det till svenska. Men tillslut fick jag ihop ett utkast som nu är skickat till pappa och Katta som ska kontrollera det innan det skickas in på riktigt. Spännande!
 
I övrigt händer det inte så mycket. Både jag och Dan har nu slutat jobba och om 3 dagar åker vi över till Bali och Ubud innan vi beger oss mot Hong kong. De sista dagarna vi har kvar här ska jag försöka att ta lite fler bilder och njuta mer av att vara i denna tropiska värme för när vi lämnar det här kommer det att gradvis bli kallare och kallare. Tydligen så är det runt 0 gradigt i New York just nu.
Min vardag | |
Upp