En vecka i San Francisco

Vi har haft fullt upp här borta ända sedan vi kom till San Francisco. Varje dag har vi besökt nya ställen och träffat nya människor. Men det är härligt, jag får se otroligt mycket och det är kul att få ett ansikte på folk man tidigare bara har hört namnen på. Eftersom att vi har gjort så mycket så har allt varit ganska omvälvande (är det ens ett ord?) men jag måste säga att jag gillar California väldigt mycket, landskapen här är helt fantastiska och området Marin där vi spenderar mest av våran tid har väldigt mycket natur friluftsliv. Jag har försökt att ta lite foton men det är långt ifrån tillräckligt och det fångar inte alls känslan som uppstår när man kör på de smala ringlande vägarna med utsikt över hav och berg. En sak jag dock har märkt under resan är att jag önskar att jag hade en mindre kamera alternativt en mobil med bättre kamera för att kunna ta de mer vardagliga bilderna eller snabbt knäppa av ett foto från bilen. Det är inte ofta som man kan ta upp sin stora systemkamera och knäppa en bild lite snabbt, man behöver ställa in inställningarna och det blir genast ett lite större projekt. I vilket fall som helst så har jag gett mig själv ett uppdrag att fånga detaljer som gör känslan så amerikansk. För det går inte att undgå att USA är väldigt amerikanskt. Det känns nästan som att man är i en film. Nu ska vi alldeles strax iväg på middag hos Dan´s vänner så det är dags att börja röra på sig, under tiden får ni två bilder jag tog idag när vi var uppe på Marin Headlands.
USA | |
Upp