We made it!

Vi anlände till San Francisco igår kväll strax efter fem. Efter att ha hämtat vår hyrbil körde vi direkt till en mexikansk restaurang för att äta och möta upp hans mamma samt hans bror och hans flickvän. Kanske inte gav det bästa första intrycket när man kommer sliten och trött efter att ha varit på resande fot i många timmar men det gjorde inte så mycket. De var alla supersnälla och jag är säker på att jag kommer att trivas bra här den närmaste månaden. 
 
Efter maten begav vi oss till det hotellrum som Dan's pappa hade bokat till oss för första natten. Vi hann inte mer än att lägga huvudet på kudden innan vi båda somnade i den otroligt sköna sämgen. Tyvärr höll det inte så länge. När klockan var tre på natten vaknade jag upp och jag har inte kunnat somna om sedan dess. Som tur var vaknade Dan också tidigt så strax innan sju begav vi oss ner för att äta frukost på hotellet, riktig amerikansk frukost. 
 
Det liknade en vanlig hotellfrukost i Sverige men med tillägg på mer kakor och sötsaker. Eftersom att maten på gili inte är den bästa och oftast kan vara smaklös så var det en fröjd att få äta normal mat igen. Vi åt som att det inte fanns någon morgondag och begav oss sedan tillbaka till rummet för att få lite mera sömn. Nu är klockan dock nio och ingen av oss kan sova. Jag har en känsla av att det kommer att bli en lång, lång dag...
USA | |
Upp