Cataract trail

Det är verkligen en positiv fördel att Dan är ledig på dagen varje fredag. Idag bestämde vi oss för att gå upp tidigt och bege oss ut i skogen. Vi har ett favorit trail som förmodligen är någon av de tuffaste vi känner till och det är Cataract Trail. Det är en vandringsled som egentligen inte är så lång; strax över 4 kilometer upp till toppen men vägen upp dit är otroligt jobbig. Då båda hade träningsvärk från onsdagens träningspass så tänkta vi att det var ett utmärkt tillfälle att få igång blodcirkulationen igen.
Vägen upp är oerhört brant och består till mestadels av trappsteg i slingriga vägar, Ja ni kan ju tänka er själva att gå runt 8 kilometer upp och ner för trappor. Men likväl som det är jobbigt så är det en oerhörd prestationsglädje man känner när man når toppen och får världens utsikt över havet. Se själva på bilderna, helt plötsligt är vägen ner inte alls lika jobbig trots att benen darrar av mjölksyra.
 
Resten av dagen har jag suttit med min uppsats som ska skickas i min ansökan till Universitet. Jag börjar närma mig slutet och det är mest lite utfyllnad och finjusteringar som behöver göras innan allt ska vara inskickat på söndag. Håll tummar och tår för mig är ni snälla!
 
     
Eftersom att det är så torrt i California och vi knappt har något vatten så är vattenfallen längs denna hike inte särskilt imponerande men jag gillar de ändå. Ska bli spännande att se dem i vinter när mer vatten rinner ner.

Äntligen på toppen!

 
Foto, Min vardag, Natur, USA | |
Upp