Back in the bay

Jag har nu varit tillbaka i en vecka och det känns bara bra, dock har jag varit förkyld efter hemresan så det har blivit mycket vilande den senaste tiden. I går åkte vi trots det och mötte upp Dan's bror på hans lunchrast för en kajakpaddling. Vem har den lyxförmånen att kunna gå ut och paddla kajak på sin lunchrast? Det blev i alla fll en lugn paddling i ungefär en timme innan det var dags för honom och bege se tillbaka till jobbet medan vi fortsatte vidare på andra äventyr. Idag var vi till exempel i ett närliggande köpcenter för att besöka en telefonaffär. Jag har ju under sommaren jobbat på som tusan för att kunna spara ihop extra pengar vilket bland annat skulle gå till den nya iphone 6s. Vi åkte dit för att höra lite hur mycket det skulle kosta osv och tanken var att jag eventuellt skulle köpa min idag medan Dan som också tänkt köpa ny skulle vänta. Det hela slutade med att vi gick ut ur affären 2 timmar senare med en telefon till Dan och en i posten till mig. De hade bara Dan's färg hemma så min var tvungen att postas, så om lite mer än en vecka kommer min lilla nalle och då har jag även ett amerikanskt telefonnummer om ni behöver nå mig akut av någon anledning, mer om det senare. Men jag måste säga att man blir lite smått avundsjuk när Dan sitter och fifflar med sin splitternya telefon och min kommer att dröja. När man köpt något sådant vill man ju börja pilla med den direkt. Men det är bara att ha tålamod, alldeles strax kommer det att vara omvända roller.
Min vardag, USA | |
Upp