Inspiration

Allt funderande över framtiden och skolor har lett mig till en hemsida på nätet som nu har lite av en inspirationskälla för mig. Hemsidan heter TED.com och innehåller mängder av kortare föreläsningar som i sin tur kan handla om vad som helst. Än så länge har jag snurrat in mig på föredrag om att hitta sin passion och att våga ta steget att göra något annorlunda, våga vara annorlunda, något som jag är i stort behov utav nu. Men oj vilken känsla man får av att lyssna på andra drivande och entusiastiska personer. Min motivation har kommit tillbaka för pluggandet och kan nästan tycka att det även har börjat gå en aning lättare med plugget. Jag inser att den här kursen kommer att ligga till grund för hur väl jag kommer att klara av nästa steg. 
 
Det är viktigt att hitta något i livet som inspirerar en, det kan vara en person, en situation, en text, ja vad som helst. Något som får dig att känna att du är värd mer och att du är kapabel till mer. Jag vet fortfarande inte vad jag vill plugga till, just nu snurrar tankarna lite på ambulanssjuksköterska men även business eller varför inte något helt annat. Jag har insett att jag vill för många saker samtidigt och att de alla går i helt olika riktningar. Jag inser också hur svårt det kommer att vara vad jag än väljer men att allt är möjligt om man vill och vågar. 
 
McClures beach
Min vardag, USA | |
Upp