Highway 1

Den välkända Highway 1. Jag har egentligen bara ett ord för den vägen och det är magiskt! Jag förstår varför det är en så stor turistattraktion. Vi åkte från LA förra lördagen och åkte halvvägs upp till ett ställe som heter Los Osos där vi spenderade två nätter i en liten stuga vi hyrt. Det var perfekt läge i närheten av Morro Bay och själva stugan var omgiven av träd och granar så det var väldigt privat och kändes som att vi bodde ute i skogen. Precis vad vi behövde efter LA och så lån tid isär. Lite egentid och känslan av att bara vara tillsammans. Vi hade en heldag där och då hann vi med båda kajakpaddling med uttrar och sjölejon samt vinprovning ute bland vingårdarna. Enligt mig förmodligen den bästa dagen på vår lilla semester. På kvällen satte vi oss ute på ett gäng stolar och kollade på alla miljontals stjärnor som syntes. 
 
Dagen efter begav vi oss ut på Highway 1 igen och härifrån upp till San Francisco var den vackraste biten. Jag försökte ta lite bilder för att kunna visa er den vackra naturen men det var helt omöjligt att få till den känslan man fick när man åkte på den slingriga kustvägen. Visst finns det endel fina bilder men det är helt enkelt något som måste upplevas. Inte blev det sämre av att jag plötsligt såg vad jag trodde var en val ute i vattnet när vi kom körandes. Vi stannade till och visst var det en val, eller ja inte bara en, det var säkert ett 10-tal. Så otroligt häftigt. Vi såg ännu fler på vår väg upp när vi stannade till längs vägen några gånger. Vi fortsatte hela vägen upp till San Francisco och mötte där upp Dan's mamma och moster för middag innan vi äntligen kom hem till lägenheten. 
 


Här är en bild från en av de två vingårdar vi besökte. Opolo en större vingård som hade fantastiskt vin. Kan nämna att vi kom hem med tre olika flaskor, två från Opolo och en från det lilla mer genuina stället vi besökte innan. Ser fram emot att få smaka dem igen till en god middag. 

Himlen var helt magisk när vi satt och njöt av varandras sällskap. Jag önskar att bilden varit lite skarpare men tycker att den är häftig på sitt sätt. 


Här får vi syn på ytterligare en val. 


Mitt hjärta!

 
Foto, Natur, USA | |
#1 - - Jackie:

Åh så härligt och fint! Älskar verkligen stjärnhimmeln... Har aldrig lyckats fånga dom sådär, men å andra sidan har jag inte sett så många! Kunde ni se Vintergatan???

Hm... Tycker du borde avsätta typ en halvtimme VARJE dag åt att lägga upp inlägg här så man får se vad du gör. Saknar dig <3

Svar: Ja det kunde vi det är så häftigt när det är såpass mörkt att man kan se himlen sådär. Om du kommer riktigt noga så kan man se det på bilden också, precis ovanför trädet på vänster sida av bilden så ser man att det ser ut nästan som ljusa moln, det är vintergatan. Hahah ja det är väl tanken att jag ska göra det lite smått och bli bättre på vardagsbilder också. Ser fram emot att få min nya iphone som jag ska köpa, då kommer det att bli lättare med bilder och så. Saknar dig med, vi ses om 2-3 veckor <3
Madeleine Stål

#2 - - Josefine:

Jag håller med Jackie! Mer bilder!! Så roligt att se båda er på bild också:D saknar dig!

Svar: Det ska jag försöka ordna. Ser fram emot att få min nya mobil, då kommer det nog att bli lite enklare och bättre mobilbilder också, så att man kan fånga det där vardagliga också utan att dra fram systemkameran. Saknar dig med <3 Vi ses om 2-3 veckor.
Madeleine Stål

#3 - - Per:

Härliga bilder

Svar: Tack :)
Madeleine Stål

#4 - - Lina:

Vad fina ni är! <3

Svar: Tack finis <3
Madeleine Stål

#5 - - Anonym:

Det ser härligt ut när man ser alla dessa fina bilder.

Upp