Los Angeles

Hej kära vänner, bekanta och främlingar. Lite mer än en vecka har gått sedan jag lämnade Sverige och tiden har gått så snabbt men vi har hunnit med en hel del. Just nu har jag lite problem med min dator så bilderna som kommer här nedan är tyvärr helt oredigerade, men efter förfrågningar så tänkte jag att det kanske är lite roligare att se än inget alls, tills jag har fixat datorn såklart. 
 
Jag kom fram till Los Angeles vid 12 tiden på torsdagen och lyckades komma igenom immigration otroligt smidigt. Väl utanför mötte jag upp Dan och oj va härligt det är att se sin älskade efter 4 och en halv månad isär. Vi åkte direkt till hotellet för att jag skulle kunna ta en dush och lämna av mina grejer. Hotellet vi bodde på var riktigt fint och låg i down town LA. Eftersom att LA är så stort så finns det egentligen inget stadskärna som så många andra ställen har, men under eftermiddagen så tog vi en promenad runt kvarteret och åt en tidig middag på en restaurang i närheten, det blev såklart lökringar till förrätt, hamburgare som mat och en drink på det. Då jag inte kunnat sova något på flyget och Dan knappt någonting natten innan så tog vi en tidig kväll och lyckades somna redan klockan 6! 
 
Dagen efter gick vi upp och åt frukost på hotellet, en trevlig överraskning var att vi fick frukosten inkluderat trots att det egentligen inte skulle ingå. Så vi beställde in en härlig amerikansk frukost med ägg, stekt potatis, korv och toast. Vi begav oss ut med bilen och körde runt en hel del, vi hann bland annat se Hollywood, Santa Monica, The Grove, Venice beach och åkte igenom ännu fler. Det var full fart och än en gång blev det en tidig kväll trots att jag lyckades  hålla mig vaken till halv nio. Det där med jetlag var svårt för mig denna gången. Det tog ett bra tag att komma över den och även om det blev många timmars sömn så var det mycket uppvaknande på nätterna och dåsighet på dagarna. 
 
Två nätter hade vi innan vi påbörjade vår bilresa uppåt längs Kaliforniens kust. Men det får bli ett annat inlägg med redigerad inlägg. Nu är vi i alla fall i San Fransisco och medan Dan jobbar så försöker jag koncentrera mig på att plugga. Men jag måste erkänna att det är svårt när det är 38 grader utanför och det känns som att lägenheten bakas. Det är i alla fall en fin lägenhet och jag kommer att trivas bra här. 
 
Glöm inte att kommentera, det blir så mycket roligare att blogga när man får någon feedback och vet att folk faktiskt läser. 
 

Hollywood, walk of fame


Santa Monica beach


Utsikt från hotellet

 
 
USA | |
#1 - - Lina:

Äntligen är bloggen igång igen! ;)

Svar: Hahah ja, det är så mycket roligare när man har fina bilder att visa och något annorlunda att skriva om :)
Madeleine Stål

#2 - - Per:

Kul. Ser fram emot bilder från 101:an

Svar: Ja några få har jag därifrån men insåg kanska snabbt att det var helt omöjligt att få fram den skönheten. Det är helt enkelt något som måste upplevas istället. Kanske något för er resa i februari ;)
Madeleine Stål

#3 - - Josefine:

Åh va härligt och amerikanskt det ser ut! :D Definitivt rätt beslut att lägga upp bilder än inga alls! Ser fram emot att se och höra vad ni hittar på!

#4 - - Josefin Holmberg:

Åh så kul att du nu äntligen är på plats! Hälsa Dan!

Svar: Ja äntligen haha :D det ska jag göra!
Madeleine Stål

Upp