Sunset at the beach

Om och om igen slås jag över hur vackert det är i Marin och runt San Francisco. Marin är området som ligger på andra sidan Golden Gate bron och det är även där som vi bor. Dan har en lägenhet i området San Rafael och där har vi tillgång till både gym och pool i området, hur nice är inte det?! 
 
Idag har vi varit på en marknad som hålls varje söndag bara några minuter från lägenheten. Vi passade på att handla med oss en massa närproducerade och organiska grönsaker så nu har vi så att det räcker och blir över för ett tag framöver. Det är något jag verkligen gillar här är att det läggs väldigt stor vikt på organiska alternativ och vi brukar gå till en affär som i princip bara säljer organisk mat. Visst är det svindyrt men vad bra det känns, det är som att allt smakar lite bättre. Nu ska det inte låta som att vi bara äter grönsaker hela tiden, nej vi äter mycket skit också, speciellt när vi äter ute, då är det svårare att få tag i bra mat. Men väl hemma så kör vi på ordentliga råvaror. 
 
Vi har även varit förbi IKEA en sväng också för att handla lite grejer till lägenheten samt för att lära Dan lite extra Svenska. Han gör framsteg! Vi gick även igenom all svensk mat som finns där och det  är något speciellt med svensk mat när man är utomlands, även om det bara gått lite mer än en vecka. Nu sitter jag hemma i soffan och väntar på att Dan ska komma tillbaka från sin körning med Uber. Ända sedan vi kom hit för en vecka sedan så har jag spenderat varje vaken ensam timme  med att plugga. Den här engelska kursen är så otroligt mycket mer plugg än vad jag föreställde mig, kanske behöver jag bara komma igång med pluggandet igen men därför är det extra skönt att få sitta och inte göra någonting ikväll. 
 
Den här bilden tog jag härom kvällen på en strand i Marin Headlands, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. Vi åkte hit en kväll efter att Dan var färdig med jobbet och bara satt där och kollade på solnedgången. Det var ett så fantastiskt sken mot vågorna som bröt mot stranden. 


 
Foto, USA | |
#1 - - Josefine:

Åh vilken fin bild!! Vilken fröjd det måste ha varit att få sitta där och bara vara!

Svar: Ja det är det som är så härligt här. På något sätt lite enklare än i Sverige, kanske är det bara att det är så mycket nytt och spännande att kolla på eller det faktum att naturen är lite mer spännande här
Madeleine Stål

Upp