Vardagen

Hur ser vardagen ut här nu när semestern är över och skolan har börjat? Jo Jag vaknar samtidigt som Dan och när han går iväg till jobbet ligger jag kvar en halvtimme i sängen för att vakna till lite ytterligare samt kolla igenom sociala medier för att hålla kontakt med Sverige. Helst hade jag velat komma upp lite tidigare men det är ju så svårt när sängen är skönare än någonsin. Jag har i alla fall en deal med mig själv och innan klockan slår nio måste jag vara uppe. Väl uppe ur sängen gör jag iordning lite frukost och sätter mig framför ett tv-program eller börjar direkt med skolarbetet. Jag gör en paus för morgon-yogan; min nya rutin, där jag varje dag (åtminstona varje vardag när Dan jobbar) följer Yoga with Adrienes youtube serie 30 days of yoga. En skön start på dagen och ger mer energi åt både kropp och huvud innan jag dyker ner i skolböckerna. Jag duschar och sätter mig sedan i soffan för att påbörja dagens pluggsession. Pluggandet har krävt så otroligt mycket mer tid och energi än vad jag kunnat tro så jag behöver slipa mer på mina rutiner för att hinna med allting och därmed också kunna få lite bättre betyg, jag är inte nöjd med hur det går än så länge. Men det kommer. Jag har ju trots allt inte pluggat på några år och man märker att det tar ett tag att komma tillbaka till tänket. Inte nog med det så är även allting på engelska plus att man inte har sina kurskamrater att fråga och diskutera på samma sätt som när man studerar på campus. 
 
Resten av dagen fortsätter jag pluggandet med varierande pauser beroende på hur motiverad jag är. Detta tills Dan kommer hem. Då vilar vi lite innan vi tillsammans lagar middag eller åker ut på en liten utflykt/ärende. Vissa dagar är han hemma i någon timme bara för att sedan efter middag bege sig ut på sitt andra jobb; Uber. Dessa dagarna passar jag på att få lite extra gjort av pluggande och det behövs verkligen. Summa sumarum så behöver mina rutiner slipas till och jag behöver få lite mer motivation till pluggandet. Vissa ämnen och uppgifter är väldigt intressanta medan andra måste man dra sig igenom. Men så är det ju alltid i skolan. 
Min vardag, USA | |
Upp