Visum

Mycket har hänt sedan sist. Tanken var att jag skulle hem och ansöka om ett turistvisum och komma tillbaka efter några veckor. Jag hade förberet allt och intervjun på ambassaden var bokad fyra dager efter landning. Dock gick det inte enligt planerat, jag blev nekad visum med grunden att mitt och Dans förhållande var för långt/starkt och att jag inte hade tillräckligt med band till Sverige, trots att mannen som intervjuade mig inte ens tittade på mina dokument. Jag hade redan spenderat för mycket tid i landet och det var det. Nu ändras några veckor till några månader och vi får tänka om helt. Det kommer att vara en lång och hård process framöver men det kommer att vara värt det i slutändan. Jag har tillåtit mig att vara ledsen efter beskedet men nu är det dags att ta tag i det och börja jobba. Vi har fortfarande inte bestämt exakt hur vi ska gå tillväga med allting men inom två veckor kommer jag att flytta ner till pappa och förhoppningsvis börja jobba och så tar vi ett steg i taget. Det löser sig i slutändan även om det kan bli en lång och hård väg.
Min vardag | |
#1 - - birgitta Persson:

Vi håller tummarna att det ordnar upp sig till slut.
Jag tror att Ni kommer på en lösning så att du kan
stanna i SF.
Kram
Birgitta Ingemar

Svar: Tack Birgitta! Vi vet nu hur vi ska göra och förhoppningsvis an jag vara tillbaka där inom några få månader. Kram
Madeleine Stål

Upp